POVINNĚ ZVEŘEJŇOVANÉ INFORMACE


Povinně zveřejňované informace

podle vyhlášky č. 515/2020 https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2020-515, která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu a dle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1999-106.

1. Název

Základní škola a Mateřská škola Slopné, okres Zlín, příspěvková organizace

2. Důvod a způsob založení

Základní škola a Mateřská škola Slopné, okres Zlín, příspěvková organizace byla zřízena za účelem výchovy a vzdělávání ve školách zařazených do školského rejstříku škol a školských zařízení v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb., školský zákon a prováděcími předpisy k tomuto zákonu v platném znění.

Zřizovatelem školy je Obec Slopné 112, 763 23 Dolní Lhota u Luhačovic. Předmětem činnosti je poskytování předškolního a základního vzdělávání a výchovy, zájmového vzdělávání ve školní družině a zabezpečování školního stravování. Škola byla zapsána do rejstříku škol dne 1. 1. 2003 - zřizovací listina příspěvkové organizace.

-příspěvková organizace obce Slopné

3. Organizační struktura

Organizační struktura, zaměstnanci školy

4. Kontaktní spojení

4.1 Kontaktní poštovní adresa

Slopné 95, Dolní Lhota u Luhačovic
PSČ: 763 23

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Slopné 95, Dolní Lhota u Luhačovic
PSČ: 763 23

4.3 Úřední hodiny

Pondělí – pátek: 8:00 – 15:00

4.4 Telefonní čísla

pevná linka: 577 138 854

školní mobil: 604 964 061

mobilní telefon MŠ: 604 971 288

4.5 Čísla faxu

nemáme

4.6 Adresa internetové stránky

www.zsmsslopne.cz

4.7 Adresa e-podatelny

zsslop@zlinedu.cz
datová schránka: 
yt2mhja

4.8 Další elektronické adresy

ředitel: zsslop@zlinedu.cz

5. Případné platby lze poukázat

218835895/0300 

6. IČO

IČ: 75020483
RED-IZO: 600114074

7. DIČ

DIČ: 75020483

8. Dokumenty

Seznam hlavních dokumentů školy

8.1 Seznamy hlavních dokumentů

Řády

Výroční zprávy



8.2 Rozpočet

9. Žádosti o informace

Žádosti o informace

Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají

  • ústně – v kanceláři školy
  • písemně – osobně v kanceláři školy nebo poštou na adresu školy
    Slopné
    Slopné 95
    736 23 Dolní Lhota u Luhačovic
  • e-mailem: ​​zsslop@zlinedu.cz
  • telefonicky na tel. čísle: 577 138 854/604 964 061

10. Příjem podání a podnětů

Příjem podání žádosti a podnětu

10. Příjem podání a podnětů

Místo a způsob, kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí o právech a povinnostech osob

K podání žádosti není potřeba předkládat žádné doklady.

Ze žádosti musí být zřejmé:

  • komu je určena
  • že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb.
  • kdo žádost podává; žadatel uvede jméno, příjmení, datum narození (název, identifikační číslo), adresu místa trvalého pobytu (adresu sídla) nebo není-li trvale přihlášen k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště; adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa

Bez těchto údajů nebo není-li elektronická žádost podána na elektronickou adresu povinného subjektu, není žádostí ve smyslu zákona. Upozorňujeme, že v případě týká-li se žádost práv třetích osob, budou této osobě poskytnuty základní identifikační údaje žadatele.

Doporučené formuláře (použití formulářů není povinné): Žádný formulář není předepsán.

Pokud je poskytnutí informace spojeno s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informace celkově kratším než 1 hodinu, úhrada nákladů podle bodu se nevyžaduje. V případě, že bude za poskytnutí informace požadována úhrada, je tato skutečnost písemně oznámena spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Z oznámení musí být zřejmé, na základě jakých skutečností a jakým způsobem byla výše úhrady povinným subjektem vyčíslena. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady, úhradu nezaplatí, povinný subjekt žádost odloží.

Lhůty pro vyřízení

Lhůta pro vyřízení žádosti o informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo od doplnění žádosti. Lhůta 15 dnů může být prodloužena nejvýše o 10 dní pouze z následujících důvodů:

  • vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
  • vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
  • konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na předmětu žádosti.

O prodloužení lhůty a důvodech prodloužení musí být žadatel informován, a to ještě před uplynutím lhůty k jejímu vyřízení. Žádost o poskytnutí informace, která již byla zveřejněna například na internetu, v informačních brožurách a podobně se zpravidla vyřizuje poskytnutím údajů o zveřejnění, nejpozději do 7 dnů od žádosti o poskytnutí informace. Sdělení žadatele, že trvá na přímém poskytnutí informace, se považuje za nové podání žádosti.

Brání-li vyřízení žádosti nedostatek údajů o žadateli, povinný subjekt vyzve žadatele do 7 kalendářních dnů od jejího podání, aby žádost doplnil. Nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne, kdy mu byla doručena, bude žádost odložena.

Pokud je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, je žadatel ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti vyzván, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne povinný subjekt o jejím odmítnutí.

V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti Základní škole a Mateřská škole Slopné, okres Zlín, příspěvková organizace, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli.

Pokud základní škola odmítne zcela nebo zčásti poskytnout žadateli jím požadované informace, vydá o tom rozhodnutí ve lhůtě pro vyřízení žádosti.

Právní úprava

  • Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

11. Předpisy

MŠMT – právní předpisy pro vzdělávání

Nejdůležitější používané předpisy

Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž škola ve věci poskytování informací rozhoduje

  • Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů.
  • Ústavní zákon č. 2/1993 Sb., o vyhlášení LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD jako součásti ústavního pořádku České republiky.
  • Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
  • Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
  • Zákon č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.

Úplné znění právních předpisů je dostupné na https://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/

11.2 Vydané právní předpisy

Vydané právní předpisy školy

12. Úhrady za poskytování informací

Na vyřízení některých žádostí se vztahuje správní poplatek. Výši poplatku k vyřízení žádosti najdete v sazebníku, který je přílohou zákona č. 634/2004 Sb.

12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

Vlastní sazebník úhrad nebyl vydán.

12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

Nebylo vydáno.

13. Licenční smlouvy

Organizace neposkytla žádnou výhradní licenci dle ust. § 14 a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.

13.2 Výhradní licence

V současné době nejsou pro organizaci poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

14. Výroční zpráva o činnosti školy podle § 10 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon

Výroční zprávy o činnosti školy - zveřejněno výše (kapitola 8.1).

14. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.

Je součástí Výroční zprávy o činnosti školy.


Další povinně zveřejňované informace

  • Poskytnuté informace dle zákona č. 106/99 Sb., § 5. odst. 3 – (zatím nebyly přijaty žádné žádosti o poskytnutí informací a nebyly tudíž poskytnuty žádné odpovědi na žádosti)
  • Informace o zpracovávaných osobních údajích dle zákona č. 110/2019 Sb., zákon o zpracování osobních údajů
  • Prohlášení o přístupnosti 

Základní škola a Mateřská škola Slopné, příspěvková organizace,

Slopné 95, 763 23 Dolní Lhota u Luhačovic, IČ 75020483

Souhlas se zpracováním osobních údajů

dle čl. 7 a násl. Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR),(dále jen "Souhlas")

I. Při zpracování osobních údajů (dále jen "OÚ") v naší škole používáme pouze řádně zvolené postupy a též dostatečné způsoby zabezpečení OÚ, jelikož ochrana OÚ je jednou z našich klíčových priorit. Zároveň zpracovávat OÚ mohou pouze vybraní zaměstnanci či spolupracovníci, jelikož máme zájem na tom, abychom OÚ zpracovávali pouze důvěryhodným a transparentním způsobem v souladu s novým nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) ze dne 27. dubna 2016.

II. Je důležité, abyste věděli, že při sběru, uchovávání a dalším zpracování Vašich OÚ na základě tohoto souhlasu dochází ke zpracování OÚ v tomto rozsahu:

OÚ jméno a příjmení (včetně označení navštěvované třídy) a práce žáků včetně vlastnoručního podpisu se zpracovávají za účelem vystavení v prostorách školy, zveřejnění na webových stránkách školy, propagace organizace a veřejné dokumentace školních akcí a další prezentace mimo prostory školy. OÚ datum narození škola zpracovává také za účelem evidence jubileí a přání k narozeninám. Národnost a mateřský jazyk budou zpracovány za účelem zajištění externích akcí školy a statistické účely. Mezi externí akce školy patří např. cestování do zahraničí či letecká přeprava apod. Kopie karty pojištěnce je zpracovávána za účelem jejího uchování a poskytnutí lepší péče, přičemž potvrzení o bezinfekčnosti je zpracováno za účelem evidence potvrzení o bezinfekčnosti. Za účelem snadnější orientace v šatně a v prostorách skříněk se zpracovávají seznamy žáků a jejich značek, které jsou umístěny u skříněk v šatně. Oproti tomu seznamy žáků umístěné u dveří či v jiných prostorách při mimořádných událostech se zpracovávají za účelem orientace při mimořádných událostech, změně výuky, přeřazení či školní akci. Pokud se dítě zúčastní mimoškolní akce nebo zahraničního zájezdu je k účelu udělen souhlas v rozsahu zpracování jmenného seznamu včetně předání přepravcům. K udělení souhlasu je také zapotřebí v případě zpracování seznamu žáků na soutěžích a olympiádách za účelem evidence v rámci seznamu soutěžících a olympiád. E-mailová adresa zákonného zástupce je zpracována za účelem kontaktování zákonného zástupce, marketingových sdělení, zasílání newsletteru, nabídky volitelných předmětů apod. OÚ pro jednání s výchovným poradcem se zpracovávají za účelem jednání s výchovným poradcem na základě tohoto souhlasu, pokud je služba zajištěna externím subjektem (nejedná se tedy o zaměstnance školy). V tomto případě se OÚ zpracovávají za účelem práce se školním metodikem prevence a pro jednání s ním. Dále OÚ pro poskytování poradenských služeb (speciálního pedagoga, dětského psychologa, klinického logopeda a dalších) se zpracovávají za účelem poskytování poradenských služeb.

Za účelem řešení a evidence závažných přestupků (v případech, ve kterých není účast Policie ČR) se zpracovávají OÚ o závažných přestupcích, kterými jsou např. užívání alkoholu a drog. OÚ jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu, zdravotní údaje a cestovní údaje se zpracovávají za účelem zajištění externích akcí školy, tj. např. předávání OÚ dopravcům, ubytovatelům a dalším. Fotografie snímku obličeje je zpracována za účelem interní evidence pro doplnění profilu v informačním systému školy a vizuální identifikace žáka. Oproti výše uvedenému se fotografie s biometrickými údaji zpracovávají za účelem propagace školy, dokumentace školních akcí a publikace fotografií široké veřejnosti např. prostřednictvím webových stránek školy.

Informace o zdravotním stavu, alergii, nemoci apod. jsou zpracovávány za účelem evidence vedoucí k lepší péči, užití pro školu, školní družinu či školní klub, a to pouze na základě dobrovolného sdělení. Audio záznam hlasu z výuky a video záznam z výuky, prezentací nebo školních akcí, včetně jména, příjmení a označení třídy se zpracovávají za účelem zveřejnění na webových stránkách školy, dalšího užití na účely propagace školy, uchování a pozdějšího užití, lepší zpětné vazby žáka, publikování na webových stránkách školy, užití propagaci školy a veřejné dokumentace školních akcí.

Tento souhlas se týká zpracování Vašich OÚ dle nařízení (EU) 2016/679 (GDPR).

Podpisem tohoto dokumentu poskytujete souhlas se zpracováním OÚ o Vašem nezletilém dítěti, jehož jste zákonným zástupcem, a Vašich údajů jakožto zákonného zástupce k výše uvedeným účelům naší školy.

Tento souhlas je zcela dobrovolný a lze jej kdykoliv odvolat. Souhlas zůstává v platnosti po dobu školní docházky žáka/dítěte ve škole ZŠ a MŠ Slopné a následující 3 měsíce poté nebo do doby, dokud jej neodvoláte.

Veškeré další potřebné informace související se zpracováním Vašich OÚ naleznete v aktuální verzi našeho dokumentu Zásady zpracování osobních údajů, dostupného na webových stránkách organizace www.zsmsslopne.cz

.................................................................. (Jméno žáka) .................................................................. (Datum narození)

SOUHLASÍM SE VŠÍM VÝŠE UVEDENÝM - ANO / NE (v případě, že nesouhlasíte se vším, můžete vybrat na následující straně konkrétní účely)

………………………………………………………………. (Titul, jméno a příjmení zákonného zástupce)

………………………………………………………………. (adresa trvalého pobytu) _____________________________

………………………………………………………………. (datum narození) Datum, vlastnoruční podpis zák. zástupce

Osobní údaje:

Účely zpracování těchto osobních údajů v naší organizaci se rozumí:

Souhlas*

Jméno a příjmení, včetně označení navštěvované třídy

Předávání osobních údajů pořadatelům soutěží a podobných akcí (znalostní olympiády, sportovní kulturní akce, zajištění organizace a uspořádání výletů, škol v přírodě, plavecký výcvik apod.) pokud údaje předává sama škola (bez přihlášky rodičů).

ANO

NE

Práce žáků, případně včetně jména, příjmení a vlastnoručního podpisu

Vystavení v prostorách školy

ANO

NE

Práce žáků, případně včetně jména, příjmení a vlastnoručního podpisu

Zveřejnění na webových stránkách školy nebo další prezentace mimo prostory školy

ANO

NE

Datum narození

Evidence jubileí a přání k narozeninám

ANO

NE

Národnost/mateřský jazyk

Zajištění externích akcí školy – cestování do zahraničí, letecká přeprava a další, statistické účely

ANO

NE

Kopie karty pojištěnce pro dlouhodobé uchování

Uchování karty zdravotní pojišťovny dítěte za účelem lepší péče

ANO

NE

Potvrzení o bezinfekčnosti

Evidence potvrzení o bezinfekčnosti

ANO

NE

Seznamy žáků a jejich značek u skříněk v šatně

Za účelem snadnější orientace v šatně a v prostorách skříněk

ANO

NE

Seznamy žáků u dveří či jiných prostor při mimořádných událostech

Za účelem orientace při mimořádných událostech, změna výuky, přeřazení, školní akce

ANO

NE

Seznamy žáků na mimoškolních akcích a zahraničních zájezdech

Za účelem zpracování jmenného seznamu včetně předání přepravcům

ANO

NE

Seznamy žáků na soutěžích a olympiádách

Pro evidenci na seznamech soutěží a olympiád je zapotřebí souhlasu

ANO

NE

E-mailová adresa zákonného zástupce

Kontaktování zákonného zástupce, marketingová sdělení, newsletter, nabídka volitelných předmětů a další

ANO

NE

OÚ pro jednání s výchovným poradcem

Jednání s výchovným poradcem, pokud je služba zajištěna externím subjektem, nejedná se o zaměstnance školy

ANO

NE

OÚ pro jednání se školním metodikem prevence

Práce se školním metodikem prevence, pokud je služba zajištěna externím subjektem, nejedná se o zaměstnance školy

ANO

NE

OÚ pro poskytování poradenských služeb (speciální pedagog, dětský psycholog, klinický logoped a další)

Poskytování poradenských služeb, pokud je služba zajištěna externím subjektem, nejedná se o zaměstnance školy

ANO

NE

Závažné přestupky – případy užívání alkoholu a drog – bez účasti Policie ČR

Řešení a evidence závažných přestupků (pokud není účast policie, v případě účasti policie není souhlas nutný)

ANO

NE

Fotografie – snímek obličej

Interní evidence bez zveřejnění pro doplnění profilu v informačním systému školy, Vizuální identifikace žáka

ANO

NE

Fotografie s biometrickými údaji

Publikování na webových stránkách školy a užití na účely propagace školy a dokumentace školních akcí (technicky dostupné pouze zaměstnancům, ostatním žákům a zákonným zástupcům)

ANO

NE

Fotografie s biometrickými údaji

Publikování fotek široké veřejnosti, např. na webových stránkách školy a užití na účely propagace školy a dokumentace školních akcí

ANO

NE

Informace o zdravotním stavu, alergie, nemoci apod.

Za účelem evidence pro lepší péči, užití pro školu, školní družinu či školní klub, pouze na základě dobrovolného sdělení

ANO

NE

Audio/video záznam z výuky, prezentací nebo školních akcí, včetně jména a příjmení, označení třídy

Publikování fotek široké veřejnosti, např. na webových stránkách školy a užití na účely propagace školy a dokumentace školních akcí

ANO

NE

Jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu, zdravotní údaje, cestovní údaje

Zajištění externích akcí školy – předávání osobních údajů dopravcům, ubytovatelům a dalším

ANO

NE

* nehodící škrtněte

Další informace:

Svolení či souhlas můžete kdykoliv odvolat a požadovat výmaz a opravu osobních údajů, a to emailem, telefonicky či dopisem předaným či zaslaným škole. Odvoláním svolení a souhlasu není dotčena zákonnost použití osobních údajů do doby tohoto odvolání.

Dítě i zákonný zástupce má právo na přístup k údajům a pořízení kopie zpracovávaných osobních údajů, na informace o způsobu jejich zpracování. Může požadovat omezení zpracování, proti zpracování pro vnitřní účely může podat námitku. Může také podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů.